L'Associació

ESCOLA DE MÚSICA I DANSA JAVIER SANTACREU, C/ ESCOTO, Nº 72
BENISSAS
(03720)

La finalitat de l'associació és la creació i el manteniment de la Coral, per a la promoció de manifestacions artístiques en el camp musical polifònic i la difusió de la música coral culta i popular.

HISTÒRIA DE L'ASSOCIACIÓ

Va interpretar el seu primer concert a l'església de Benissa el mes d'abril de 1982. Des de llavors fins ara, han sigut nombroses les seues actuacions, participant en totes les "Trobades Corals" organitzats per la Generalitat Valenciana, en el XXXII Certamen d'Havaneres de Torrevieja i en intercanvis culturals amb les localitats de Mettlach (Alemanya) i Almansa (Albacete), amb el Cor d'Alcobendas (Madrid), Cor del Conservatori de Ciudad Real, i amb altres cors de la nostra Comunitat.

Ha estrenat obres corals amb orquestra com el "Pater Noster" d'Ernest Artal i l'estrena a Espanya d'una missa d'Andrea Luchessi (S. XVIII)

En el seu repertori destaquem nombroses obres de diferents estils i èpoques: fragments de "Carmina Burana" d'Orff, del "Requiem" de Fauré, "Fantasia op 80 de Beethoven", "Oratori de Nöel" de Saint-Saëns, cors d'òpera, etc.

En els últims anys es dedica al repertori clàssic i barroc amb orquestra en el seu tradicional Concert de Nadal amb obres de Händel (Judes Maccabeus, Messias, Coronation Anthems...), Mozart (misses) i també obres del Barroc espanyol i italià (Cabanilles, Monteverdi, Marcello).

Participa en la programació cultural de Benissa amb diversos concerts anuals patrocinats per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament i en nombrosos esdeveniments festius i religiosos.

El seu actual director és Javier Santacreu, compositor que ha rebut premis a nivell nacional, com el Reina Sofia i el de l'Associació d'Orquestres Simfòniques d'Espanya AEOS.

El seu president i representant és Francisco Javier Estupiña Pastor, que s'ocupa de gestionar les seues actuacions.

El programa anual d'activitats de l'associació és:

• Trobada de Corals
  • Missa del Dia de la Puríssima Xiqueta